Egy hűtési szezonban ritkán, vagy csak fűtés üzemmódban használt klímaberendezésnél előfordulhat, hogy nincs szükség mosásra. Ha a légkondicionáló még a kiterjesztett garancia időn belül van, akkor fontos, hogy egy esetleges meghibásodás esetén a gyártók rendszeres karbantartáshoz kötik a garanciát.
Mit takar egy karbantartás?
Természetesen az üzemi állapot ellenőrzésen túl - ami fontos része a karbantartásnak - a beltéri egységben található porszűrők tisztítására is sor kerül, valamint ha a berendezés állapota alkalmassá teszi, akkor egy speciális fertőtlenítőszeres tisztításban részesül a beltéri egység. A leggyakrabban előforduló hibalehetőségeket a szívóoldali nyomás ellenőrzésével zárhatjuk ki. Továbbá az elvégzett vizsgálatokról egy jegyzőkönyvet is kiállítok. Ez akkor nyerhet értelmet ha a kiterjesztett garancia időn belül meghibásodik a készülék, ugyanis a gyártók nulladik kérdése, hogy
ugye a rendszeres, szakszerű karbantartás megtörtént?
Ez tipikusan csak a rendszeresen karbantartott és szabad szemmel alig látható szennyeződés esetén alkalmazható, illetve ha a tulajdonos kifejezetten ehhez ragaszkodik. Amikor a szennyeződés már messziről is jól látható, mindenképpen a Klímaberendezés mosása javasolt.
Az is igaz, hogy a porszűrőt, esetleg a hőcserélőt a tulajdonos is meg tudja takarítani, mert ha nem tériszonyos és van egy létrája, egy kis kézügyessége, akkor rengeteg videót találhat az interneten ami alapján maga is el végezheti a "karbantartást". Ha fontos a garancia és még abban a korban van a készülék, akkor mindenképpen egy szakember által elvégzett karbantartást javaslok.